Om weer helder te kunnen zien, hoef je vaak alleen van perspectief te veranderen.
 
A. de Saint-Exupery (1900 – 1944)

 

Een corporate story is het verhaal van een organisatie. Hierin komen  geschiedenis, ideologie, streefrichting en toekomstperspectief op beeldende wijze tot uitdrukking. In samenspraak met betrokkenen uit verschillende geledingen. Om ook in tijden van maatschappelijke turbulentie een geloofwaardige en duurzame identiteit en uitstraling te creëren.

  

Iets te vieren of uit te dragen? Een goede corporate story biedt een perspectief dat in de werkelijkheid tot verrassende veranderingen kan leiden. Niet alleen de objectieve feiten veroorzaken die beweging, maar vooral de meeslepende voorbeelden van helden en schurken, successen en dilemma's.

Voor medewerkers is het prettig om vrijuit te kunnen praten. De objectieve buitenstaander die met een frisse blik en open vragen rondwandelt over de afdelingen, helpt hen meer te ontdekken. En juist hun verhalen - oral history - zijn voor het totstandkomen van een corporate story van vitaal belang. Een hoge doorvertelfactor en een stevige verankering zullen de onderneming geloofwaardig weerspiegelen. Juist in tijden van transformatie, zoals bij fusie, overname, beursgang of cultuuromslag.

 

Optioneel: professionele eindredactie en begeleiding bij  (in eigen beheer) uitgeven. Voor meer informatie: zie bij contact.